האם מנהלי הסיכונים הם הורים טובים?

“כהורים, אנו מלמדים את ילדנו להיות זהירים. אנו לא רוצים שהם ייקחו סיכונים מיותרים, כמו לרדוף אחרי תרנגולות בכביש סואן…”, אומר נורמן מרקס באחד הפוסטים האחרונים שלו…

נורמן מרקס הוא אחד מגדולי המשפיעים בעולם ממשל טכנולוגיית המידע.
עם רקע עשיר כמבקר פנים ראשי, מנהל סיכונים ארגוני, וחלק מהנהלה בכירה למעלה מעשרים שנה, הוא משמש כיום כסמנכ”ל עסקי בסאפ העולמית.
במקביל, נורמן מפרסם בלוג בתחום ממשל טכנולוגיית המידע, בלוג נוסף בתחום ביקורת פנים. כמו כן, הוא חבר כבוד בארגון OCEG עקב תרומתו הענפה לתחום הממשל וניהול הסיכונים.

נורמן ואני לוקחים חלק במגזין אינטרנטי חדש שיוצא לאור בימים אלו בשם: Alinement Network, וברשותו האישית, תרגמתי את אחד הפוסטים הפשוטים והמבריקים שקראתי לאחרונה:

כהורים, אנו מלמדים את ילדנו להיות זהירים. אנו לא רוצים שהם ייקחו סיכונים מיותרים, כמו לרדוף אחרי תרנגולות בכביש סואן (כדברי המשל).
במקרה הרע, אנו מלמדים אותם להסתכל לצדדים ולוודא שאף רכב לא עובר, ולהמשיך לחפש רכבים גם תוך כדי חצייה. אנו בעצם מלמדים אותם לנהל את הסיכונים האישיים שלהם בצורה יעילה. כמובן שאנחנו לא נשב איתם כל רבעון, לזהות, להעריך, ולהגיב לסיכונים. עליהם להתאמן ולבדוק את עצמם בכל יום ויום במהלך שנותיהם כצעירים.
העקרון הבסיסי הזה חל ותקף גם למבוגרים בחייהם המקצועיים והאמת, גם האישיים.

בכל פעם שמנהל, עובד, חבר דירקטוריון או כל קולגה שלנו מבצע החלטה עליהם להבין ולנהל את הסיכון הכרוך בהחלטה זו. ניהול סיכונים, בדיוק כמו עם הילדים, הוא חלק מחיי היום יום העסקיים.

יחד עם זאת, מי ילמד את האנשים הללו את הלקחים, בדיוק כמו את הילדים, לא לקחת סיכונים מיותרים ולהסתכל לכל הצדדים בכל פעם שלוקחים החלטה עסקית?

מי אם לא העוסקים בניהול סיכונים?
כן. ניתן לטעון כי על כל מנהל לעזור לעובדים לקבל החלטות יעילות. אך, לעוסקים בניהול הסיכונים יש הכשרה וניסיון לפעול כהורים. לשמש כמנטורים וכמדריכים למנהלים, לחברי הדירקטוריון ולכל עובד, אפילו הזוטר ביותר.

האם בארגונכם יש אנשים העוסקים בניהול סיכונים? האם הם “הורים טובים”?

חברת Know-IT שמה לה למטרה לשמש “הורים טובים” בתחום הממשל, ניהול הסיכונים והתאימות.
אנו נשמח לעמוד לרשותכם ולעזור לכם לבנות ולהכיל “הורים טובים” בארגונכם.
אנו מזמינים אתכם לייצור קשר בטל’: 076-5436466 או במייל info@know-it.co.il  ונשמח לבדוק כיצד אנו עושים זאת יחד.

פורסם בקטגוריה כללי, ממשל, ניהול סיכונים

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *