הקטנת עלויות כבר לא מספיק

המגמות הטכנולוגיות שאנו חווים בעשור האחרון, משקפות שינוי בחשיבה העסקית שבו הקטנת עלויות הוא ערך מוביל במטרות הארגון.
אנשי הניהול העסקי רוצה יותר תוצרים, יותר מידע, יותר אבטחה ויותר קידמה, בעלויות נמוכות יותר.
הסיסמה: “יותר בפחות”, נשמעת בפי אנשי השיווק הטכנולוגיים יותר ויותר.
מגמות של מיקור חוץ (outsourcing), איחוד ומיזוג פעילות (Consolidation), שירותים מאוחדים (Shared Services), “ייצור רזה” (LEAN) והמגמות העדכניות ביותר כיום כגון: מחשוב ענן (Cloud), תקשורת מבוססת רשתות חברתיות (Social Networking),  והמעבר למכשירים ניידים ככלי עבודה בשטח (Mobile & Tablets), כולם ככולם, הן מגמות של הפחתת עלות טכנולוגיית המידע.

“הקטנת העלויות” הניע את עולם הטכנולוגיה ליצירתיות, להתפתחות, לחדשנות ולהתמקצעות של אנשיה. ועדיין, קולות החיסכון נשמעים ברקע העסקי בכל עת.

האם אנו מתקרבים לקו פרשת המים?
האם ניתן עוד ועוד לצמצם עלויות ועדיין לצפות לקבלת תוצאות זהות ואף טובות יותר?

כאן נכנס אופן הניהול לידי ביטוי.
ארגונים המצליחים לנהל את ההשקעות בטכנולוגיה בצורה חכמה ויעילה ימשיכו להפיק תוצאות טובות יותר בהשקעות נמוכות יותר. על מנת לשמר את היכולות ועדין להקטין עלויות על ארגונים לחשוב אחרת בניהול טכנולוגיית המידע.

לחשוב ממשל.

בעבר, ארגונים רבים בנו מערך טכנולוגיה רחב. העסקנו עובדים, רכשנו מערכות, פיתחנו כל בקשה שהגיעה, העיקר לחשוב בגדול. מערך זה היה איטי וכמובן יקר ועדיין ארגונים רבים השקיעו כי לא היו חלופות אחרות. כל אחד פיתח עבור עצמו. עם השנים, ארגונים רבים חיפשו איך להקטין את עלות המודל הרחב.

כלומר, לעשות אותו דבר בדיוק רק בעלות קטנה יותר. הארגון דרש מהטכנולוגיה את אותם פעולות בדיוק, רק למצוא דרך לחתוך בעלויות באמצעות ספקים ושירותים זולים יותר. המגמות שציינו בתחילת הפוסט מדגישות גישה זו.

להערכתי, מרבית הארגונים נמצאים במצב הנ”ל. מנמ”רים רבים נדרשים ולפיכך מחפשים להמשיך ולתת את אותו שירות שניתן בשנים האחרונות רק בעלות קטנה יותר.
הבעיה הגדולה (בעיני) במצב הזה הוא שמערך הטכנולוגיה נתקע במקומו וכמו שכולנו יודעים, מי שנתקע במקום בעצם הולך אחורה.

.

מה בכל זאת ניתן לעשות?

.

על ארגונים היום לבנות תוכנית ממשל המגדירה את הצרכים החיוניים והנכונים לארגון, להשגת מטרותיו ויעדיו בפרט ולמימוש התוכנית האסטרטגית בכלל.
תוכנית ממשל אינה רק הקטנת עלויות או לחשוב בקטן, תוכנית ממשל היא לנהל נכון את המשאבים האנושיים והטכנולוגיים בצורה האפקטיבית ביותר לארגון, בדרכו להשגת מטרותיו.
תוכנית ממשל הינה לנהל משאבים וטכנולוגיה להשגת מקסימום תוצאות המקושרות ליעדי הארגון. תוכנית ממשל עונה לבעיות היסוד בפרודוקטיביות, ניהול זמן ותפוקה טכנולוגיית המידע.
לא עוד איי מידע, מערכות נקודתיות וחשיבה מחלקתית. תוכנית ממשל מסתכלת על הארגון באופן רוחבי ומתייחסת לצרכים ולמטרות הכלל ארגוניות.

הארגונים המובילים כבר שם. בארגונים אלו, המנהלים המובילים כבר מחלקים בעלות, תחומי אחריות, מטרות ומדדים לבדוק התקדמות.

תוכניות ממשל מתרכזות בערך התוצרים אל מול העלות ולא בהקטנת העלות.

תוכניות ממשל מודדות תוצרים ולא מנהלות פעילות

תוכניות ממשל מוודאות תאימות אסטרטגית ומענה לדרישות חיצוניות (חוקים ורגולציות)

תוכניות ממשל מהוות את היסוד לדרישות הידע והכישורים שיידרשו לארגון בעתיד

תוכניות ממשל מייצרות תשואות גבוהות יותר ממשאבי המידע והטכנולוגיה

.

תוכניות ממשל מיישרות קו בין הרצוי והמצוי.
תפקידן העיקרי להגדיר קווי יסוד לניהול אפקטיבי של המשאבים (האנושיים והטכנולוגיים) תוך מדידה קבועה וברורה על התקדמות ושיפור מתמיד.

.

רוצים לשמוע עוד? שלחו מייל לכתובת info@know-it.co.il ונשמח לבדוק יחד אתכם איך תוכניות ממשל מסייעות לארגונכם להשיג את מטרותיו ויעדיו העסקיים.

פורסם בקטגוריה כללי, ממשל

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *