עתיד הטכנולוגיה והמנמר בשנים הבאות

הפיינאליסטים היו: מנמ”ר AT&T, מנמ”ר UPS, מנמ”ר פרוקטר וגמבל (P&G) ומנמ”ר פלקסטרוניקס (Flextronics).
כפי שניתן להבין, מדובר בחברות ענק והמנמ”רים הללו הם העילית שבעילית.
במהלך הכנס, ובהתאם לנושא, נסך דיון מעמיק בנושא עתיד הטכנולוגיה ובמיוחד עתיד תפקיד המנמ”ר. ושוב, כפי שניתן להבין, הכנס כלל מנמ”רים מובילים מהארגונים המובילים והגדולים בעולם.
מסקנות הדיון כללו את הנושאים הבאים:
1. אנו חיים בעולם תנודתי ומורכב. אי הוודאות והעמימות סובבים לא מעט מההחלטות שאנו צריכים לקחת מדי יום ביומו. האתגר העומד בפני מקבלי ההחלטות הוא להוביל מציאות המושתתת על חזון, הבנה, בהירות (ככל שניתן), וגמישות לשינויים עסקיים תכופים.
ובמילים שלי: יישום ממשל תאגידי לרבות טכנולוגיית המידע, מאפשר ומכוון את ניהול הארגון לפי החזון של הגוף המושל (דירקטוריון החברה וההנהלה הבכירה).
2. המונח מנמ”ר (מנהל מערכות מידע ראשי) אינו מתאים יותר לתפקידו של מנהל הטכנולוגיות בארגון. זאת כיוון שהמילה טכנולוגיה מייצגת הרבה יותר ממערכות מידע (IT).
ובמילים שלי: ממשל טכנולוגיית המידע טומן בחובו הרבה יותר ממערכות המידע הארגוניות.
3. מנהל טכנולוגיות שרוצה להתבלט בארגונו (ומול עמיתיו), חייב לשנות את פרדיגמת החשיבה שלו, לצאת ממושבו הנוח (Comfort zone), לעשות את העבודה שאחרים לא רוצים לעשות ולפעמים אפילו לשבור את הכללים. בעולם דינמי ומשתנה בו חיים הארגונים שלנו, יש צורך בחוצפה ניהולית.
ובמילים שלי: חזרו לפוסט “עיצוב מחדש של תפקידי ניהול טכנולוגיים“.
4. הטכנולוגיה מתקדמת למומחיות ייחודית והשילוב של המומחיות ויצירת ערך עסקי לארגון הופכת להיות קשה יותר וממוקדת יותר. מספר רב של מנמ”רים ציין כי הדרישה למומחיות תמשיך לעלות אך ההובלה של מומחיות זו תהיה פועל יוצא של הובלה ניהולית ושם יימדד המנמ”ר יותר ויותר.
ובמילים שלי: ממשל טכנולוגיית המידע אינה למנמ”ר בלבד.
זוהי שיטת ניהול מתקדמת הנותנת מענה לכלל הארגון ולניהול משאביו.
ראו עוד בפוסט: “ממשל טכנולוגיית המידע מיועד למנמ”ר או למנכ”ל?
5. הטכנולוגיות החדשות וכמות המידע הזורם משנים את כללי המשחק.
האינטרנט ששינה את חיינו לפני לא יותר מעשור, ממשיך להשתנות בקצב מהיר (שלא נגיד קצב מטורף) אל מול עינינו. כתוצאה מכך, כל תפיסת הצריכה, המסחר ולבסוף אף ההצלחה, משתנים אף הם. אופי הטכנולוגיות והטרנזקציות שאנו מבצעים כמשתמשים וכמפעילים מתרחק מהמקלדת המסורתית והופך להיות מבוסס מובייל , קרי, בכל מקום ובכל עת.
ובמילים שלי: עקרונות ממשל מהווים בסיס לקליטת טכנולוגיות חדשות ושינויים תכופים בסביבה העסקית שלנו. הממשל מאפשר לנו לנהל הן את הסיכויים והן את את הסיכונים הכרוכים בטכנולוגיות הללו (כולל מובייל, שירותי ענן, ביג דטא, ניהול תשתיות במיקור חוץ ועוד).
.
הדיון בנקודות הנ”ל מראות כי אנו בתחילתו של שינוי משמעותי בתפיסת הטכנולוגיה בכלל ותפקיד העומד בראשם בפרט.
זוהי תקופה אדירה לשינוי, הזדמנות לחדשנות, יצירת ערך והמצאת תפקיד המנמ”ר מחדש ובהתאם לדרישות הארגוניות.
החידוש המשמעותי ביותר בעיני, הוא ההכרה שבשילוב בין הטכנולוגיה להתנהלות העסקית הן במישור הביצועי והן במישור האישי (המוביל לשיתוף פעולה והצלחה ביצועית).
שילוב זה מחייב תאימות בין הן בין האסטרטגיה העסקית לאסטרטגיה הטכנולוגית והן בטקטיקה הניהולית להשגת המטרות הארגוניות.
ובמילים אחרות (המילים שלי) – ממשל.

פורסם בקטגוריה כללי, ממשל

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *